Project Description
Preparation of technical design and construction (engineering) on site: HEMUS Highway, section from km 310 + 940 to km 327 + 260
ДЗЗД „КОНСУЛТАНТИ ХЕМУС 2-2016“ =
„Евроконсулт“ АД – 70 %
„СТРОЛ – 1000“ АД – 20 %
„ПИ ЕС КОНСУЛТ“ ЕООД – 10 %
Детайли
Начало: 14.11.2017 г.
Край: 1436 кал. дни
Строителна стойност: 119 785 000,00 лв. без ДДС
Изпълнявани дейности: Оценка на съответствие на проекта с основните изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор, Консултант, който изпълнява функцията на Инженер, съгласно Договорните условия на FIDIC, Жълта книга от 1999 г.: „Договорни условия за технологично оборудване и проектиране-строителство, за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя“
Възложител: Агенция „Пътна инфраструктура“
Кратко описание на проекта:
Трасето на АМ „Хемус“ е част от Европейската пътна мрежа от връзката с коридор IV на запад до коридор IX в близост до Велико Търново, предвидено е да свързва източните и западни части на България с Трансевропейската мрежа. Изграждането на АМ “Хемус” има стратегическа цел за ускоряване на процесът на икономическо и социално сближаване на регионално ниво. То ще окаже благоприятно влияние върху бизнеса и създаването на нови работни места в регионалните икономики на Северозападен, Северен централен и Североизточен район на България. Общият брой на населението, което ще се възползва от подобрената инфраструктура е приблизително 2,9 млн. души върху площ от почти 44 % от територията на страната.
АМ „Хемус” ще свързва София с Варна и ще дублира първокласните пътища Е70 от Варна до Шумен, Е772 от Шумен до Ябланица и Е83 от Ябланица до София. Към момента в експлоатация са участъците от София до Ябланица и от с. Белокопитово до Варна с обща дължина от около 170 км. Неизградената част започва от гр. Ябланица, Ловешка област, от запад и завършва при с. Белокопитово, Шуменска област, на изток. Тя ще свърже вече изградените участъци в западния и източния й край и няколко големи града – Плевен, Ловеч, Велико Търново, Търговище и Шумен. АМ „Хемус“ ще бъде източно-западната връзка в Северна България и с пристанище Варна, което е ключово място за търговия с Украйна, Русия и Турция.
Трасето преминава в близост до следните важни населени места:
– Плевен: седмия по големина град в България с население от 107 000 жители; център за образование, култура и икономика; на стратегическия коридор между Румъния и столицата София (I-3), свързан с TEN-T коридор IV;
– Ловеч : на юг от Плевен между I-3 (E83) и I-4 (E772), с население от 36 000 жители;
– Велико Търново : местоположение между I-5 и I-3 (E83) с население от 69 000 жители;
– Горна Оряховица : град в област Велико Търново с население от 31 000 жители;
– Търговище : с население от 37 000 жители;
– Разград : с население от 33 000 жители;
– Шумен : с население от 80 000 жители.
Оставащата за доизграждане част от АМ „Хемус“ условно е разделена на 8
участъка, които поетапно се възлагат за проектиране, а именно:
№ | Приблизителна дължина
/ километри / |
Участък |
1 | 24 | АМ “Хемус” (А-2)Ябланица – ІІІ 307/ ІІІ- 305 |
2 | 36 | ІІІ 307/ ІІІ-305 – II-35 |
3 | 24 | II-35 – III-301/Александрово |
4 | 28 | III-301/Александрово – III-303/Павликени |
5 | 33 | III-303/Павликени – Е85 |
6 | 46 | Е85 – II-51 |
7 | 35 | II-51 – ІI-49 |
8 | 30 | IІ-49 – АМ „Хемус” (А-2) Белокопитово |
Проектът е условно разделен на 3 етапа – като етап 1 включва участъци 1 и 2, етап
2 включва участъци 3, 4 и 5, а етап 3 включва участъци 6, 7 и 8.
Основната цел на настоящия проект е да осигури бърза и безконфликтна връзка между населените места в Северна България, което да повиши техния потенциал за икономическо развитие, качеството на обслужване и безопасността на движение.
Проектното решение ще бъде разработено в зависимост и съобразено със следните фактори:
– Изисквания за околната среда – минимално засягане на защитените зони по Натура – 2000
– Геоморфоложки, геоложки и хидроложки условия
– Функционални и експлоатационни изисквания
– Практичност
– Финансова целесъобразност
Развитието на автомагистралната мрежа със сигурност ще повиши достъпността до всяка зона, в по-кратки интервали от време, което от своя страна ще повлияе благотворно на бъдещата организация на движение.
Предмет на настоящата разработка е изготвянето на технически проект за етап 1, участък от км 310+940 до км 327+260.
Документи:
Разрешение за строеж № РС-49 / 10.08.2018г., издадено то МРРБ